Скрипторий: Spell - elemental absorption (divine mysteries)
Назад к списку всех объектов Divine MysteriesКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАSpell - elemental absorption (divine mysteries)
Elemental Absorption
Spell 3
Source Secrets of Magic
Traditions arcane, primal
Spell List elemental
Deity Khepri
Cast somatic, verbal
Duration 1 minute
You absorb elemental energy, which you can release as a powerful counterattack. Choose air, earth, fire, or water. You gain resistance 5 to damage dealt by effects with the chosen elemental trait; if you choose water, you also gain resistance to cold damage. As usual, if a spell has a multiple effects, such as a spell that deals both fire damage and bludgeoning damage with superheated rocks, you gain resistance to only the effects associated with the element you chose. Keep track of how much damage you have prevented with this spell.
As a 2-action activity, which has the concentrate trait and the trait matching the element you chose, you can release the stored energy. This deals damage equal to the amount you've stored (maximum 30 damage) to one enemy within 60 feet, with a basic Reflex save. The damage type depends on the element you chose: fire damage for fire; bludgeoning or cold damage for water; bludgeoning or slashing damage for air; or bludgeoning, piercing, or slashing damage for earth. After releasing the energy, the spell ends. If you do not use the stored energy before the spell ends, the energy is lost.
Add metal (electricity or slashing damage) and wood (bludgeoning or vitality damage) to the choices.
Heightened (+3) The resistance increases by 5 and the maximum damage increases by 30.
Traditions arcane, primal
Spell List elemental
Deity Khepri
Cast somatic, verbal
Duration 1 minute
You absorb elemental energy, which you can release as a powerful counterattack. Choose air, earth, fire, or water. You gain resistance 5 to damage dealt by effects with the chosen elemental trait; if you choose water, you also gain resistance to cold damage. As usual, if a spell has a multiple effects, such as a spell that deals both fire damage and bludgeoning damage with superheated rocks, you gain resistance to only the effects associated with the element you chose. Keep track of how much damage you have prevented with this spell.
As a 2-action activity, which has the concentrate trait and the trait matching the element you chose, you can release the stored energy. This deals damage equal to the amount you've stored (maximum 30 damage) to one enemy within 60 feet, with a basic Reflex save. The damage type depends on the element you chose: fire damage for fire; bludgeoning or cold damage for water; bludgeoning or slashing damage for air; or bludgeoning, piercing, or slashing damage for earth. After releasing the energy, the spell ends. If you do not use the stored energy before the spell ends, the energy is lost.
Elemental Spell Changes
Source Rage of ElementsAdd metal (electricity or slashing damage) and wood (bludgeoning or vitality damage) to the choices.
Heightened (+3) The resistance increases by 5 and the maximum damage increases by 30.